Heike und Sandra in Australien

Wann und wo ist was los? Bekanntmachungen und Termine für Bonsai-Ereignisse aller Art.
Antworten
Benutzeravatar
Walter Pall
Botschafter
Beiträge: 7969
Registriert: 05.01.2004, 19:15
Wohnort: Attenham bei München
Kontaktdaten:

Heike und Sandra in Australien

Beitrag von Walter Pall »

Nach erfolgreichem Auftritt in China ist jetzt Australien dran.

Wir gratulieren!

Hi Everyone

I am very excited to announce details of Bonsai Week 2019 at the NBPCA.

The event will run over the final week of March next year (25-31 March 2019).

Feature artists are Heike van Gunst and Sandra Grlica, both from Germany.

Heike van Gunst

Heike van Gunst was born in 1966 and loved plants since she was a little child. She got interested in bonsai when she saw a bonsai tree for the first time, it was placed in the shop window of a furniture store for decoration. In 1981, at the age of 15, Heike started growing bonsai from seed and collected raw material, studied all bonsai textbooks and magazines she could get. When she got her driving licence, she visited the meetings of a local bonsai club and took bonsai lessons. 2005 Heike van Gunst joined the German Bonsai-Fachforum in the internet and soon started writing articles for that forum. In 2007 she founded her local Club „Bonsai-Arbeitskreis Hamburg & Umland“ and subsequently started exhibiting trees and giving little demonstrations and lessons now and then.
Among her favorite bonsai teachers are Walter Pall (GER), Kevin Willson (GB) and Othmar Auer (IT). Since 2013 Heike van Gunst has been writing for Bonsai Empire and for the German BONSAI ART magazine. She has translated a number of bonsai textbooks and many articles from several European languages into German. On some occasions Heike translates demonstrations of international bonsai artists. Since 2016 she is the chief editor of the German BONSAI ART magazine. Her private bonsai collection contains about 100 trees, most of them medium and small sizes, both imported and native species.


Sandra Grlica

"She became fascinated with bonsai by seeing a simple garden center bonsai as a child. It was the combination of nature and art that immediately piqued her interest. She read everything she could get on the topic and soon it was clear, that bonsai is a difficult practice, which requires a lot of patience and knowledge.
At the age of fourteen she finally decided to start her journey by saving up and buying her first bonsai.

Since then, Sandra studied many bonsai books, practiced for years through trial and error and finally joined a local bonsai club.
There she received a very warm welcome and could finally exchange experiences and ideas with other enthusiasts.
After the first year Sandra decided to specialize in the field of very small trees - mame and shohin - which respective sizes are up to 10 cm and 25 cm.
The next step she took was a participation in a local bonsai exhibition, where she won my first award for a mame display and proved herself,
that she wants to work with bonsai in a more serious way, to expand her knowledge and bonsai collection.

Sandra traveled to Japan, to see high quality material in nurseries like Koju-en, and started to visit demonstrations,
where known bonsai masters like Taiga Urushibata or Mauro Stemberger showed their impressive
skills and techniques. Therefore, she decided to join Mauro's intensive bonsai school week in 2013 and 2018.
Mauro Stemberger uses a hands on approach for his teaching, which provided her the possibility to work on high quality bonsai
and to gain another experience level.

In 2017, Sandra represented Germany in a international demonstration at the great penjing show in Rugao, China.
On the show she worked on a Chinese juniper, which was challenging due to much bigger size and already wired branches. Therefore,
she had to find a way to style the tree, without harming it's health condition and prepare it for a better future.

Now she is looking forward to Bonsai Week in Australia, it's native trees, their characteristics and challenges. Furthermore, she am happy to get in touch with the local bonsai scene."

For the full schedule and further details, please see the attached flyers.
Meine Beiträge und Bäume dürfen gerne kritsch beurteilt und diskutiert werden.
Aber bitte nicht unbedingt mit mir.

mit freundlichen Grüßen
Walter Pall
Benutzeravatar
Heike_vG
Beiträge: 24312
Registriert: 04.09.2005, 20:30
Wohnort: Norddeutschland
Kontaktdaten:

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von Heike_vG »

Vielen Dank, lieber Walter! :-D *daumen_new*
Wir freuen uns schon darauf, in Sachen Bonsai bald ans andere Ende der Welt reisen zu dürfen. *bouncer*
Es versteht sich, dass wir reichlich Bilder mitbringen werden.

Liebe Grüße,
Heike
Dateianhänge
Flyer_Australien.jpg
Flyer_Australien.jpg (118.26 KiB) 3315 mal betrachtet
Ein halber Schritt in die richtige Richtung ist oftmals ein Reinfall...

AK Hamburg & Umland
masterdog
Beiträge: 165
Registriert: 27.08.2009, 08:38
Wohnort: Kreis Limburg/Lahn

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von masterdog »

Na dann viel Spaß und schöne Tage euch zwei.
Ich freue mich schon jetzt auf die Bilder ;-))
Gruß
Michael
Benutzeravatar
Marco_H
Beiträge: 535
Registriert: 04.05.2010, 14:42
Wohnort: Westerwald

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von Marco_H »

Ich freue mich sehr für euch! Das ist ja eine ganz tolle Nachricht! :-D *daumen_new*
Gruß aus dem Westerwald

Marco

Bonsai ist die Kunst der Zeit!
Benutzeravatar
Ferry
Beiträge: 1676
Registriert: 28.10.2012, 12:45
Wohnort: Kuala Lumpur · 吉隆坡

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von Ferry »

Viel Erfolg und eine aufregende Zeit in Australien. Ich sage einfach: "G'day mate, good on ya's"
LG,
F.
Benutzeravatar
Bonsai-Fips
Freundeskreis
Beiträge: 2804
Registriert: 09.11.2012, 17:13

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von Bonsai-Fips »

Toll, das gönne ich Euch beiden doch von ganzem Herzen - viel Spass und viele bereichernde Erlebnisse wünsch ich Euch, Fips!
Benutzeravatar
migo
Beiträge: 5137
Registriert: 04.02.2006, 21:49
Wohnort: östl. Ruhrgebiet

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von migo »

Walter Pall hat geschrieben: 25.12.2018, 08:28 Nach erfolgreichem Auftritt in China ist jetzt Australien dran.

The event will run over the final week of March next year (25-31 March 2019).

Feature artists are Heike van Gunst and Sandra Grlica, both from Germany.
Hallo zusammen,

das sollte ja längst gelaufen und unsere Beiden hoffentlich mit vielen Fotos ausgestattet wieder zu Hause sein...

Hoffe ich. *kopfkratz*
Tschüüss, Michael

Schützt unsere Wälder, eßt mehr Biber!
Benutzeravatar
Norbert_S
BFF-Autor
Beiträge: 7522
Registriert: 09.08.2006, 08:30

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von Norbert_S »

Die sind heute am frühen Nachmittag wohlbehalten zurück von einem ganz wunderbaren Tripp.
Wenn dafür Zeit ist, wird hier sicherlich zu lesen sein.
Aber das dauert verständlicher Weise noch.
Norbert

So wie du bist, so sind auch deine Gebäude
Sullivan, 1924
Benutzeravatar
migo
Beiträge: 5137
Registriert: 04.02.2006, 21:49
Wohnort: östl. Ruhrgebiet

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von migo »

Dank für die Info, Norbert!
Tschüüss, Michael

Schützt unsere Wälder, eßt mehr Biber!
Benutzeravatar
Heike_vG
Beiträge: 24312
Registriert: 04.09.2005, 20:30
Wohnort: Norddeutschland
Kontaktdaten:

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von Heike_vG »

Danke lieber Norbert, dass Du unsere gute Rückkehr hier schon gemeldet hast!
Australien war in der Tat ganz wunderbar. Seit wir zurück sind hat uns gleich die Arbeit wieder eingeholt und der Jetlag hat auch noch seinen Tribut gefordert. Ich war am Wochenende schon bei Martin Sturms Frühlingstagen, um für Bjorn Bjorholm zu dolmetschen, und habe dort einen kleinen Vortrag über Bonsai in Australien gehalten, aber ansonsten bin ich noch nicht zu irgendwas gekommen.
Nun hoffe ich, dass es hier in ein paar Tagen klappt, dass ich Euch etwas aus "Down Under" berichten kann.

Liebe Grüße,
Heike
Ein halber Schritt in die richtige Richtung ist oftmals ein Reinfall...

AK Hamburg & Umland
Benutzeravatar
baeumchen
Beiträge: 1275
Registriert: 15.02.2017, 11:47
Wohnort: Stuttgart

Re: Heike und Sandra in Australien

Beitrag von baeumchen »

die fotos von down-under, die wir bei martin sturm als preview sehen durften,
machen neugierig und lassen vermuten, dass der trip spannend, erlebnisreich und auch anstrengend war
ich freue mich, hier ggf mehr über "den kleinen ausflug" zu erfahren
gruß + frohes gelingen
der frank aus stuttgart

Nichi nichi kore kōjitsu
Antworten